Ηλεκτρονικό εισιτήριο:Λύση ή πρόβλημα;

Της Κατερίνας Δρέσσου,

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο έκανε την εμφάνισή του το καλοκαίρι του 2017,όταν ξαφνικά ανακοινώθηκε η εγκατάσταση συστήματος μπαρών σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και αργότερα η κατάργηση των παραδοσιακών χάρτινων εισιτηρίων και η αντικατάστασή τους με επαναφορτιζόμενα.Μετά από σχεδόν ένα χρόνο,έχει άραγε αφομοιωθεί από τους πολίτες αυτή η νέα <<συνήθεια>> ή συνεχίζει να τους δυσκολεύει;

Η αλήθεια είναι πως η πραγματοποίηση αυτού του έργου έγινε απότομα και βιαστικά με αποτέλεσμα να δημιουργήσει δυσπιστία και νευρικότητα σε πολλούς πολίτες.
Από το καλοκαίρι του 2017 άρχισαν σταδιακά να τοποθετούνται μπάρες σε σταθμούς του μετρό και μηχανήματα έκδοσης για το ηλεκτρονικό εισιτήριο.Η ενημέρωση όμως ήταν ελλιπής τόσο προς το επιβατικό κοινό όσο και ως προς το προσωπικό του μετρό.
Έτσι γύρω στο Δεκέμβριο,όταν ανακοινώθηκε η κατάργηση των παλιών χάρτινων εισιτηρίων και η πτώση των μπαρών μέχρι το τέλος του 2017,επικράτησε σάλος αντιδράσεων.Πολλοί πολίτες ήταν σε άγνοια αλλά και οι υπάλληλοι στα εκδοτήρια δεν ήξεραν πολλές πληροφορίες,κατάσταση που οδήγησε σε κλίμα ανησυχίας και άγχους για τις μετακινήσεις τους.

IMG_0911
Πλέον οι μπάρες έχουν κλείσει στους περισσότερους σταθμούς του Μετρό./Πηγή:Κατερίνα Δρέσσου

Έξι μήνες μετά,οι μπάρες έχουν κλείσει στους περισσότερους σταθμούς του Μετρό,ενώ στον ηλεκτρικό ακόμα δεν υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις για να ολοκληρωθεί το έργο,όπως παραδείγματος χάριν επαρκές προσωπικό για να βοηθά τους πολίτες.

Τα κύρια προβλήματα είναι πως δεν υπάρχουν αρκετά μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων,με αποτέλεσμα να σχηματίζονται μεγάλες ουρές και σε αυτά αλλά και στα εκδοτήρια.

IMG_0910.JPG
Το νέο μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων στα αριστερά και τα παλιά στα δεξιά./Πηγή:Κατερίνα Δρέσσου

Ακόμη,τα μηχανήματα δεν εκδίδουν μειωμένα εισιτήρια,με αποτέλεσμα να πρέπει να είσαι ήδη προμηθευμένος σε περίπτωση που τα εκδοτήρια είναι κλειστά.

 

Μέσα σε όλα αυτά,ξεχνάμε τα θετικά του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και έναν από τους κύριους λόγους που θεσπίστηκε η χρήση του.Εκτός από την ανάγκη ελέγχου της εισόδου στα ΜΜΜ,ένας άλλος σημαντικός λόγος είναι και ο περιορισμός κατανάλωσης χαρτιού.
Η επαναφόρτωση του εισιτηρίου και η χρήση των καρτών αποσκοπεί στην μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος.

Η χρήση ηλεκτρονικού εισιτηρίου είναι διαδεδομένη σε πολλές χώρες Ευρωπαϊκές και μη.
Ίσως αν με την δημιουργία του μετρό στην Ελλάδα γινόταν και η εγκατάσταση των μπαρών,όπως είχε οριστεί τότε,να μην βρισκόμασταν τώρα σε αυτή την νέα αλλαγή που προς το παρόν μας ξενίζει.

https://datawrapper.dwcdn.net/YQogP/1/

Σχολιάστε